facebook
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE AKRAN İLİŞKİLERİ admin 9 Mart 2021

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE AKRAN İLİŞKİLERİ

Günümüzde çocukların kreşe daha erken gönderilmesi ile çocuklar akranları ile daha erken tanışmaya başlamıştır. Akran ilişkilerinin; okul öncesi dönemdeki çocukların bedensel, sosyal, duygusal, zihinsel gelişimlerine katkı sağladığı görülmüştür.

Bebeklerin yaklaşık altıncı aylarında diğer bebeklerle iletişimleri başlar. Bu dönem bir yaşına kadar karşısındakinin kıyafetini, saçını çekme olarak sürer. Bu, bebekler için olumlu bir etkileşimdir. Bu dönemde bebekler akranları ile sık sık yan yana getirilmeli ve etkileşimleri devam ettirilmelidir.

OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE AKRAN İLİŞKİLERİ

4-5 yaşlarına geldiklerinde yalnız oynamak yerine arkadaşları ile oynamaya başlarlar. Genelde paralel ve iş birliği gerektiren oyunlar oynamayı tercih ederler ve bir bütünün parçası olduklarını hissederler. Bu da çocuklarda başarma hissini, bir şeylerin içinde olma duygusunu hissettirir ve bağ kurmayı öğretir. Bu sayede akranlarına karşı daha ılımlı, sevecen ve bağışlayıcı olurlar. Bu duyguların çocukta sosyal ve bilişsel açıdan gelişimlerine büyük katkı sağladığı görülmektedir. Paylaşma, rekabet ve empati kurma becerisini okul öncesi dönemde tatmış ve yaşamış çocuklar okul dönemine daha çabuk alışacaktır.

Anne babaların üzerine düşen rol, okul öncesi dönemdeki çocuklara akran ilişkileri kurabilecekleri ortamlar sağlamaya çalışmaktır.

Eğer çocuklarınızın akranları ile sağlıklı iletişimleri olmadığını gözlemliyorsanız bir uzmandan destek alabilirsiniz.