facebook
Çocuklarda Uykuya Geçiş admin 25 Mart 2021

Çocuklarda Uykuya Geçiş

   Çocukların uykuda geçirmesi gereken süre yetişkinlerden farklıdır. Çocukların uyku sürelerinin yetişkinlere göre daha fazla olması gereklidir. Yenidoğan döneminde bebekler günde toplam yaklaşık 12-16 saat uyurlar. Çocuklar 1–3 yaşında ise günde ortalama 12–14 saat, 3–6 yaşında ise günde yaklaşık 10–12 saat, 7–12 yaşında ise günde yaklaşık 10–11 saat uykuya ihtiyacı vardır.

Çocuğun yaşına göre bir uyku düzeni planlanmalıdır. Bu plana uyum sağlanmalıdır. Çocuk ilk başlarda bu plana uyma konusunda sorunlar çıkartabilir. Bu esnada ailenin tutumu etkili olacaktır. Çocuğa karşı kararlı olunmalıdır. Duygusal yaklaşılmamalıdır.

   Uykuya geçme evresinde tek başına yatmak istemeyebilir. Bu durumda bir uyku arkadaşı edinilebilir. Dikkat edilmesi gerek bir diğer önemli konu ise ailenin çocuğa rol model olduğudur. Uykuya geçmeden önce bir ritüel oluşturulabilir. Örneğin, ılık bir banyo ardından çocuğun gelişim düzeyine uygun kitap okumak. Bu gibi sizin belirlediğin rahatlatıcı bir ritüel, çocuğun sakin bir şekilde uykuya geçmesini sağlayacaktır ve uyku saatinin yaklaştığını ona hatırlatacaktır. Bu süreçte sabırlı ve tutarlı olunması gerektiğini unutmamak gerekir.

UYKUYA GEÇİŞ

UYKU SORUNU YAŞAYAN ÇOCUĞA NASIL DAVRANILMALI?

-Çocuğunuz ağlayarak uyandığında ışığı açıp kucağınıza almak da, ağladığında yanına hiç gitmemek kadar yanlış bir davranıştır.

-Ağladığı için yanında yatmak veya yatağından alıp yatağını değiştirmek çocuğun korkusunu daha çok pekiştirmektedir, böylelikle “Korkulacak bir şey varmış ki, annem benim yanımda yattı” şeklinde pekiştirmeye neden olabilmektedir. Bunun yerine çocuğunuzu yatağından kaldırmadan ağladığında yanında olarak, orada olduğunuzu belli etmek, yatağındayken sakinleşmesine yardımcı olmak gerekmektedir.

-Sorunun devam etmesi durumunda profesyonel destek alınmaktan kaçınılmamalıdır.